KRT Desa Tun Razak. Cheras, Kuala Lumpur

KRT Desa Tun Razak. Cheras, Kuala Lumpur
Rukun Tetangga Desa Tun Razak. Cheras, Kuala Lumpur. Talipon 03 91716100. E-mail rukuntetangga_desatunrazak@yahoo.com.my

Selasa, 21 Januari 2014

Januari 2014_Maulidurasul 1435


Sempena kedatangan Tahun Baru 2014 dan sempena sambutan Maulidurasul kami mengadakan program Gotong-royong pada 19.01.2014, sebelah pagi selepas bacaan selawat keatas Junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.


 Kawasan berhampiran laluan ditepi MRR2 jadi tumpuan kerana sudah terlalu semak dan kotor. Ternyata kali ini penglibatan Anggota Tunas Jiran telah mengalahkan Anggota SRS dan Anggota Jiran Muda. Jumlah penyertaan Tunas Jiran ialah 80 orang yakni dua kali ganda kehadiran Anggota SRS sendiri.


Menjelang jam 9.00 pagi disebelah pentas utama diadakan pula program bekam yang didahului dengan maklumat bekam yang disampaikan oleh Ustaz Jamaludin bin Man yang didatangkan khas dari Terengganu. Kemudian proses bekam dilakukan dengan upahnya semampu yang terdaya.


Sebelum berbekam, bacaan tekanan darah diambil dulu. Dalam gambar diatas salah seorang anggota SRS sedang mengambil bacaaan BP rakannya yang juga anggota SRS. Wah... ada pengalaman dah rakan kita ini.


Kotak yang terdapat dalam gambar ini ialah tempat untuk memasukkan wang sumbangan mereka yang telah berbekam. Ikut suka nak masukkan berapa RM.


Pada sebelah malamnya pula selepas Kuliah Maghrib di Surau Darul Naim, Ustaz Jamaludin memberikan 'Bayan Perdan' di atas pentas mulai jam 9.30 malam dan berakhir jam 11.50 malam. 


Sebahagian tetamu yang hadir dalam majlis 'Bayan Perdana' oleh Ustaz Jamaludin Man.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan