KRT Desa Tun Razak. Cheras, Kuala Lumpur

KRT Desa Tun Razak. Cheras, Kuala Lumpur
Rukun Tetangga Desa Tun Razak. Cheras, Kuala Lumpur. Talipon 03 91716100. E-mail rukuntetangga_desatunrazak@yahoo.com.my

Ahad, 27 Januari 2013

Januari 2013_Sambutan Maulidur Rasul 1434



Program ini adalah anjuran bersama kesemua NGO's yang berada dalam kawasan perumahan PPR Desa Tun Razak, dengan Rukun Tetangga sebagai teraju utama.




Sebahagian Jawatankuasa gabungan Rukun Tetangga dan Surau Darul Naim sedabg bergotong royong memasak sarapan pagi dalam dewan orang ramai blok 8.


Sambutan ini telah diadakan pada 26.1 mulai jam 7.30 pagi dengan pendaftaran nama peserta-peserta bagi acara gotong royong. Selepas mendaftar para peserta diberi sarapan pagi mee hoon goreng dan teh 'O'. Kemudian berkumpul dihadapan pentas utama bagi acara selawat dan perasmian.


Selepas bersarapan selawat diketuai oleh Encik Baharudin bin Abdul Rahman. Kelihatan dalam gambar diatas pelajar KAFA serta ketua-ketua NGO's yang terlibat berada diatas pentas ketika berselawat.







Perasmian dilakukan oleh Dato' Rizalman bin Dato' Mokhtar. Selesai perasmian bunga pahar dicabut dan diberikan kepada semua Pengerusi2 NGO's yang terlibat dalam program ini. Kelihatan dalam gambar Pengerusi Rukun Tetangga Encik Abdul Wahab sedang memegang Bunga Pahar sementara Dato' Rizalman membahagi-bahagikan kepada semua Pengerusi Ngo's serta pelajar KAFA.


Sarapan sudah, selawat sudah bunga pahar pun sudah. Kini giliran mengambil peralatan gotong royong bagi memulakan kerja. Kerja-kerja pembersihan laluan kekanak untuk kesekolah serta laluan pejalan kaki menuju stesen LRT Tasek Selatan.


Inilah yang dinamakan perpaduan.


Biasalah orang pompuan kan....sebelum pi gotong royomng nak posing-posing dulu depan kamera, walhal orang lelaki dah nak habis kerja. adooii....jangan marah yek...


Baru nak ambil beg bagi mengisi sampah. Okey lah tu...


Tak mengapa....pagi masih awal. Kalau tak caya cuba perhatikan bayang matahari pada dinding bangunan dibelakang tu....arrr...kan dah kata dah !! Baru masuk waktu Dhuha.


Selesai gotong royong maka jamuan makan tengahari dengan1 ekor lembu masak gulai kawah serta 3 ekor kambing masak kari. Chef masaknya ialah Encik Jamal Rais, Jawatankuasa Surau Darul Naim. Selesai makan tengahari dan solat zohor maka Persembahan Marhaban oleh "Kumpulan Ummi Desa Tun Razak"


Selesai Persembahan Marhaban, sekali lagi "Kuiz Agama" diadakan untuk kekanak dengan soalan-soalan mudah. Memang mudah asal dapat hadiah. Dan hadiahnya ialah wang emas satu uncang untuk setiap jawapan yang betul. Kkelihatan dalam gambar dikiri ialah Jawatankuasa KRT Puan Zahara sedang menyampaikan uncang yang berisi wang emas kepada salah seorang pemenang dan diperhatikan oleh Bendahari KRT Encik Mohd Amin.



Bendahari KRT sedang mengemukakan soalan sementara Puan Zahara mempamerkan uncang yang berisi wang emas untuk dimenangi.


Sebahagian golongan dewasa yang menyelit dalam acara petang semasa Kuiz Agama diadakan. 

Program ini berlanjutan sehingga malam dimana pengisian mulai jam 9.15 malam ialah ceramah agama yang disampaikan oleh Ustaz Abdul Razak bin Mustapha dari Madrasah Miftahul Ulum Sri Petaling dengan tajuknya ceramah "Pentingnya Menjaga Solat"

Program berakhir jam 11.00 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan